Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie

Nabór na wolne stanowisko pracy: inspektor w dziale świadczeń rodzinnych

Utworzono dnia 13.09.2022

 

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnie 
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze na stanowisko: inspektora w dziale świadczeń rodzinnych
w Ośrodku Pomocy Społecznej w Oleśnie

 

 

 

1. Adres Jednostki:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie
ul. Jaronia 2
46-300 Olesno

2. Liczba lub wymiar etatu: 1 etat

3. Wykształcenie: wyższe

4. Główne obowiązki:

  • Wydawanie wniosków oraz udzielanie informacji w celu uzyskania kompletnej dokumentacji koniecznej do złożenia wniosku.

  • Przyjmowanie wniosków i ustalenie prawa do:

      • świadczeń rodzinnych

      • świadczeń wychowawczych

      • funduszu alimentacyjnego

  • Wprowadzenie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydawania decyzji w sprawach ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego.

  • Przygotowywanie projektów decyzji, postanowień, zaświadczeń oraz wszelkich innych pism w zakresie świadczeń rodzinnych, dodatków do świadczeń rodzinnych i wychowawczych oraz funduszu alimentacyjnego.

  • Prowadzenie postępowań administracyjnych, zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

  • Ustalanie harmonogramów i warunków wypłat świadczeń, w tym tworzenie list wypłat.

  • Terminowe przygotowanie i wysyłanie sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych i wychowawczych, w tym także w wersji elektonicznej.

  • Analizowanie wykorzystanych środków finansowych z zakresu świadczeń rodzinnych, wychowawczych.

  • Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe.

  • Prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń.

  • Prowadzenie bieżącej obsługi administracyjnej w sekcji świadczeń.

  • Informowanie przełożonego o stanie prowadzonych spraw i zaistniałych problemach.

  • Bieżąca aktualizacja wiedzy, zapoznawanie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.

  • Wykonywanie innych czynności wynikających z zakresu zleconych zadań.

5. Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie wyższe,

  • obywatelstwo polskie, lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego mają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,

  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 z późn.zm.) 

  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,

  • staż pracy: 1 rok.

6. Wymagania dodatkowe:

  • Znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawnych w szczególności z zakresu:
  1. ustawy Kodeksu postępowania administracyjnego,
  2. ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, w tym akty wykonawcze
  3. ustawy o świadczeniach rodzinnych, w tym akty wykonawcze,
  4. ustawy o ochronie danych osobowych,
  5. ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
  6. ustawy o samorządzie gminnym,
  7. ustawy o pracownikach samorządowych,
  8. ustawy o ustalaniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, 
  9. rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiącej podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, 
  10. wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna, 
  11. rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy Polityki Społecznej w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, 
  12. ustawie o zmianie niektórych ustaw związanych z systemami wsparcia rodzin, 
  13. ustawy o dodatku osłonowym, 
  • umiejętność stosowania i interpretacji przepisów,

  • umiejętność organizacji pracy własnej,

  • umiejętność pracy w zespole,

  • łatwość przekazywania informacji,

  • odporność na stres, kreatywność, zaangażowanie, odpowiedzialność, samodzielność i obowiązkowość, komunikatywność, wysoka kultura osobista,

7. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • CV i list motywacyjny,

  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego mają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,

  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu w pełni z praw publicznych,

  • oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,

  • kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność*,

* Dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 stycznia 2022 r. (poz. 530)

8. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

Praca w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnie (budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych), brak windy, praca biurowa przy monitorze ekranowym. Oświetlenie stanowiska pracy światłem dziennym i sztucznym.

9. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Oleśnie:

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach
w Ośrodku Pomocy Społecznej w Oleśnie, pokój nr 10

z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko inspektora w dziale świadczeń rodzinnych.

Oferty należy składać w nieprzekraczalnym termienie do dnia:

23 września 2022r. do godziny 1400

 

Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnie po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane.
Zastrzega się możliwość przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych lub testu wiedzy i kompetencji z wybranymi kandydatami. Kandydaci zakwalifikowani zastaną powiadomieni telefonicznie. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://olesno.naszops.pl/bip) oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnie.

 

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnie

Marlena Szulc

NASZA PLACÓWKA

Kalendarz

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny

Zegar

Olesno

Oleskie Muzeum

KDR

***